عجیب‌ترین اختلالات روانی بخش دوم

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به اختلالات روانی مبتلا هستند که می‌تواند به سال‌ها روان درمانی منجر شود. در برخی موارد مشکل روانی بسیار نادر و عجیب است.

 

.

 

سندروم آلیس در سرزمین عجایب Alice in Wonderland Syndrome

این سندروم از روی رمانی به قلم لوئیس کارول نام گذاری شده و علائم آن عبارتند از سردرگمی و توهم در ابعاد و اندازه محیط و اشیاء پیرامون که اغلب نیز نوجوانان به آنها ابتلا می یابند. علائم این بیماری خطرناک نیستند و خوشبختانه با گذر زمان از بین می روند.

 

سندروم دست بیگانه  Alien Hand Syndrome

 

 

این سندروم را می توان یکی از نادرترین بیماری های عصبی دانست که باعث می شود دست فرد مبتلا بدون آنکه بداند چه اتفاقی در حال رخ دادن است شروع به حرکت کند و شخص نیز هیچگونه کنترلی روی دست خود ندارد.

این افراد ممکن است دست خود را به سمت اشیائی دراز کرده و آنها را لمس کنند بی آنکه بدانند چه کار می کنند. متاسفانه در حال حاضر هیچ شیوه درمانی مشخصی برای این بیماری به دست نیامده اما می توان علائم آن را کم کرده یا مدیریت نمود. یکی از راهکاری های پیشنهادی برای درمان این است که فرد تلاش کند با دست خود اشیاء را برای مدتی مشخص نگه دارد.

 

توهم کوتارد 

 

توهم کوتارد در اصل نوعی بیماری روحی است که در آن، فرد مبتلا تصور می کند مرده است. با این همه مشاهده شده که برخی از این افراد حس جاودانه بودن را پیدا کنند. یکی از پیامدهای شایع ابتلا به این بیماری اسکیزوفرنی است و مرسوم ترین شیوه درمانی ارائه شده برای آن هم داروهای خوراکی هستند. گفته می شود که کلیه علائم این بیماری با استفاده از همودیالیز از بین می روند.

 


  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 1137بار
  • انتشار : جمعه 22 دی 1396 - 18:43